Stimulujte svá chodidla

Během života bychom měli trénovat všechny svaly na našem těle a svaly na nohách bychom rozhodně neměli opomíjet. Jak jednoduše trénovat svaly na chodidlech a na nártu, aniž bychom tím ztráceli spoustu času? A jak si tuto stimulaci opravdu užít?
oteklá noha
·         Choďte na boso
Nejlepší stimulací je především chůze na boso. Bosá chůze je jedním ze základních pilířů cvičení svalů chodidel, sama o sobě totiž stimuluje a masíruje chodidla. Pokud budete chodit na boso, pak volte spíše měkké terény jako je tráva, les, louka a podobně. Samozřejmě si musíte dávat pozor, kudy chodíte, protože se může stát, že šlápnete na sklo nebo něco podobného. Vybírejte si tedy terény trochu mimo civilizaci.
·         Cvičte chodidla
Na stimulaci chodidel samozřejmě existují různé cviky, které vám pomohou svaly nejen posílit ale také protáhnout a povzbudit. Zkuste třeba roztáhnout prsty co nejvíc od sebe několikrát za sebou. Postupně se snažte prsty roztáhnout více a více, než se vám to podaří úplně. Tento cvik můžete opakovat klidně několikrát za den. Zkuste také stoupat na špičky a paty. Tento cvik provádějte také naboso a také několikrát za den. Další perfektní cvik je stoupání na kulaté míčky, které vám promasírují chodidla pořádně odspodu.
tenisky v trávě
·         Vytvořte si senzomotorický kobereček
Vytvořte si kobereček z přírodnin, které nalepíte na koberec do různých tvarů. Po koberečku můžete předcházet několikrát denně na boso. Nalepit na něj můžete třeba šišky, klacky, korkové špunty, provaz, žaludy, bukvice, kaštany. Prostě co vás napadne a co vám bude na nohu příjemné. Výhodou je, že takový kobereček můžete mít klidně i v práci v kanceláři a dopřát si odpočinek během práce. Další možnost senzomotorického koberce je šitý koberec s kapsami plněný různými přírodninami, jako je třeba hrách, rýže, čočka, fazole a podobně. Na takový koberec si nechte našít zipy, abyste mohli výplň obměnit.

Stimulujte svá chodidla
4 (80%)1